Hasznos tudnivalók, tippek, szakmaválasztási tanácsok az OKJ-s képzésekkel és tanfolyamokkal megszerezhető szakképesítésekről.

OKJ képzés választó - OKJ tanfolyamok mindenkinek

A blogban folyamatosan bemutatjuk a legnépszerűbb OKJ képzéseket, tanfolyamokat és szakmákat, hogy könnyebb legyen választanod az államilag is elismert szakképesítések közül. A 2013 szeptember 1. előtt posztoknál vedd vigyelembe, hogy azok még a korábbi OKJ rendszer szerinti előírások figyelembe vételével készültek. A 2014-ben induló OKJ képzések szakmai tartalma bővebb és így elvégzésükhöz szükséges időtartam is hosszabb lehet.

Szakmai partner

melyiksuli-200x500.jpg

Friss topikok

Címkék

adózás (1) alkalmazásfejlesztő (1) anyag­moz­ga­tó (1) ápoló (1) ápoló képzés (1) ápoló tanfolyam (1) becsatlakozás (1) bolti eladó (2) bolti eladó képzés (1) bolti eladó tanfolyam (1) bútor eladó (1) cukrász szakma (1) cukrász tanfolyam (1) egészségügy (1) eladó (1) eladó tanfolyam (1) élelmiszer eladó (2) elindult képzés (1) építőanyag (1) felnőttképzés (6) fodrász képzés (1) fodrász tanfolyam (1) fogászati asszisztens (1) fogorvos (1) gépkezelő (1) gondozó (1) gyereknevelés (1) gyógynövény eladó (1) hegesztő (1) idegenvezető képzés (1) idegenvezető okj (1) idegenvezető tanfolyam (1) iskolarendszerű (1) karbantartó (1) képzés (6) képzés választás (1) keresett (1) kertépítő tanfolyam (1) kertész szakma (1) kertész tanfolyam (1) kertfenntartó tanfolyam (1) kézápoló és műkörömépítő képzés (1) kézápoló és műkörömépítő okj (1) kézápoló és műkörömépítő tanfolyam (1) kisgyermekgondozó (1) közgazdaság (1) kozmetikus képzés (1) kozmetikus tanfolyam (1) lakástextil eladó (1) melyiksuli.hu (1) mérlegképes könyvelő (1) munkavédelmi technikus képzés (1) munkavédelmi technikus tanfolyam (1) műszakicikk eladó (1) népszerű (1) nevelő (1) okj (8) okj-s ápoló képzés (1) okj-s ápoló tanfolyam (1) okj-s fodrász képzés (1) okj-s fodrász tanfolyam (1) okj-s kisgyermekgondozó tanfolyam (1) okj-s pincér képzés (1) okj 2013 (4) okj képzés (23) okj tanfolyam (23) okj tanfolyamok (3) oktatás (1) óvodai dajka (1) óvodai dajka feladatai (1) óvodai dajka képzés (1) óvodai dajka tanfolyam (1) parkgondozó képzés (1) pedagógia (1) pedagógiai asszisztens (1) pék képzés (1) pék okj (1) pék tanfolyam (1) pénzügy (1) pincér képzés (1) pincér okj (1) pincér tanfolyam (1) programozó (1) recepciós (1) rendszergazda (1) ruházati eladó (1) szakács szakma (1) szakképesítés (1) szakképzés (1) szálloda (1) számítógép (1) számvitel (1) személy és vagyonőr szakma (1) szépségápolás (1) szépségipar (1) szerelő (1) szervező (1) szoftverfejlesztő (1) tanfolyam (6) tanfolyam választás (1) targonca (1) targoncavezető (1) új okj (1) új OKJ (1) üzletvezető (1) vállalkozás (1) vállalkozási mérlegképes könyvelő (1) vegyiáru eladó (2) vendéglátás (1) vendéglátó (1) vendéglátós (1) vezető (1) virágkereskedő képzés (1) virágkereskedő tanfolyam (1) virágkötő képzés (1) virágkötő tanfolyam (1) zöldség- és gyümölcs eladó (1) Címkefelhő

Induló okj képzések, tanfolyamok

Nincs megjeleníthető elem

Feliratkozás

Mi is az az OKJ és milyen változások várhatók idén?

Közzétéve: 2013.03.25. 13:59 Szerző: dokie33

Címkék: okj képzés felnőttképzés okj tanfolyam okj 2013 tanfolyam választás képzés választás

okj-tanfolyamok.jpg

Gyakran találkozhatunk az OKJ-val, mint szakkifejezéssel, de sokan nem tudják, mit is jelent pontosan: az OKJ az Országos Képzési Jegyzék rövidítése és azokat a szakképesítéseket értjük alatta, amelyek államilag elismert végzettséget adnak. Az OKJ képzések, tanfolyamok elvégzésével (és a megfelelő vizsga letételével) az országhatáron belül bárhol érvényes és elismert szakmai bizonyítványhoz juthatunk. A legtöbb szakmához igényelhetú ún. Europass bizonyítvány is, amellyel külföldön is vállalhatunk munkát. Ezt a legtöbb felnőttképző intézménynél igényelheted külön díjazás ellenében, idegen nyelvenként.

Az OKJ-ban szereplő szakképesítéseket, szakmákat többféleképpen csoportosítják: ágazatok, foglalkozások, tanulmányi területek, valamint a szakképesítés szintjei szerint. Ez utóbbiakon belül megkülönböztetünk részszakképesítéseket, elágazásokat és ráépüléseket. Ezek fognak – többek között 2013 szeptembertől jelentősen megváltozni: a megszerezhető szakképesítések száma kevesebb, mint a felére csökken: az eddigi 1300 helyett kb. 600 OKJ-s szakma lesz. Megszűnnek a szakmákon belüli elágazások, ugyanakkor az alap-, rész- és a ráépülő szakképesítések aránya nem változik jelentősen. Ezzel egyidejűleg az új OKJ-ban lévő szakmák megszerzéséhez szükséges, kötelezően előírt óraszámok nem egy esetben akár a duplájára is nőnek. Az új felnőttképzési óraszámok a jelenlegi iskolarendszerű esti képzésekével egyenlőek (ez a nappali tagozatos formában oktatott óraszámnak hozzávetőleg a fele).

Sajnos az eddigi tanfolyami költségek is akkora terhet jelentettek a hallgatóknak, amit a legtöbben csak részletekben tudtak fizetni. Rádásul az emberek túlnyomó részének munka mellett nincs ideje és türelme több éven keresztül egy-egy új szakma elsajátításához: pedig egyes esetekben a kötelező óraszámok a többszörösére nőnek. Ezért praktikus minél előbb, lehetőség szerint még a jelenleg érvényes rendszerben megkezdeni a tanfolyamokat.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://okj-tanfolyamok.blog.hu/api/trackback/id/tr45170593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabó Feri 2013.05.25. 11:31:19

Hello! Én sem tudtam, eleinte hogy mi is az OKJ tanfolyam vagy képzés. Nem itt születtem, mikor Magyarországra költöztem, nem szerettem volna a diplomámat honosítani, mert nem keresett szakmát tanultam ki, s a szülőföldemen sem tudtam vele elhelyezkedni. Így aztán érdeklődni kezdtem, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésemre, egy ismerősöm ajánlotta az OKJ képzéseket. Egyetemre már még egyszer nem szerettem volna járni, így OKJ végeztem el, mérlegképes könyvelői tanfolyamot. A választás során nagy segítségemre volt a melyiksuli pont hu oldal, ahol össze tudtam hasonlítani az ajánlatokat, ki tudtam választani a legkényelmesebb és legmegfelelőbb ajánlatot. Nagyon örülök hogy rátaláltam az oldalukra, csak ajánlani tudom mindenkinek!

Szabó Feri 2013.05.25. 11:43:19

domi55! Igen, ahogy mondtam, rengeteg tanfolyam, képzés, továbbképzés, informatikai és hobbi tanfolyamok is vannak náluk összegyűjtve. Én csak azért szeretem ezt az oldalt, mert a sok ajánlat közül ki tudtam választani a számomra legmegfelelőbbet, nem kellett kérdezősködni meg keresgélni a neten, számtalan helyen, hogy hol van a közelemben OKJ képzés. Online be is jelentkeztem hozzájuk, részletfizetési lehetőséget is kaptam, s azoknak az intézményeknek a szakmai bizonyítványát, amelyek a melyiksuli oldalán vannak, el is fogadják mindenhol, remélem tudtam segíteni, bármilyen képzést is keresel, náluk megtalálod, de nézd meg te magad is www.melyiksuli.hu/felnottkepzes-okj-tanfolyamok

domi55 2013.05.26. 07:27:41

@Szabó Feri: Üdvözletem! Én is hasonló helyzetben vagyok Önnel. vagyis OKJ tanfolyamot szeretnék választani, de nem tudom, hogy hol keressem a megfelelőt. Tényleg sok tanfolyamot tudnak ajánlani és milyen képzések vannak náluk összegyűjtve, vagy hogy működik, kérem írjon vissza!

Flower85 2013.06.02. 17:03:39

Sziasztok! Én is úgy hallottam, hogy több változás is lesz bevezetve az OKJ képzésekkel kapcsolatosan. De szerintem nem gond, hogy több lesz az óraszám, azt pedig mindenképpen pozitív változásnak tartom, hogy az adott szakirány elsajátítását hamarabb elkezdhetik a fiatalok. Szerintem így jobban ki tudják tanulni az adott szakmát és többen fognak OKJ-ra menni. Ezen az oldalon nagyon sok tanfolyam van összegyűjtve, érdemes megnézni, www.melyiksuli.hu/felnottkepzes-okj-tanfolyamok
süti beállítások módosítása